Przedstawiamy modyfikacje sposobów monitorowania postępów uczniów oraz sposobów weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów w okresie realizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość:
wszystkie aktywności uczniowskie (prace klasowe, kartkówki, odpowiedzi, aktywność na lekcji, prace domowe) będą oceniane z wagą 1.
a) praca klasowa (w formie testu lub wypracowania),
b) kartkówka,
c) odpowiedź ustna,
d) praca domowa,
e) referat,
f) sprawdzian międzyklasowy,
g) egzamin próbny,
h) wypracowanie domowe,
i) aktywność,
j) inne, np. praca na lekcji, czytanie ze zrozumieniem.
Nauczyciel wybiera te formy, które w trybie zdalnym uznaje za możliwe do przeprowadzenia w danym zespole i przy danych możliwościach sprzętowych.
2. Kryteria ocen i przeliczniki procentowe - bez zmian.
3. Stosowane są następujące wagi ocen:
§ praca klasowa (w formie testu lub wypracowania) - waga 1,
§ kartkówka - waga 1,
§ odpowiedź ustna krótka - waga 2,
§ odpowiedź ustna dłuższa, np. na zaliczenie danego działu - waga 3,
§ praca domowa - waga 1,
§ referat - waga 1,
§ sprawdzian międzyklasowy - waga 1,
§ egzamin próbny - waga 3,
§ wypracowanie - waga 2,
§ aktywność - waga 1,
§ inne - praca na lekcji, czytanie ze zrozumieniem - waga 1.
4. Inne znaki stosowane przez nauczyciela:
§ ! - praca o wyjątkowo niskim poziomie (poniżej 20%),
§ (.) po ocenie 1 - oznacza ocenę niedostateczną wystawioną za nieoddane wypracowanie domowe lub zadanie, z którego uczeń się nie wywiązał.
Odwołując się do doświadczeń nauczania zdalnego z ubiegłego roku szkolnego nauczyciele fizyki zwracają uwagę, że prace przedstawiane przez uczniów mogą nie spełniać warunków samodzielności ich rozwiązania.
Nauczyciele fizyki informują, że nie dysponują odpowiednimi narzędziami, które pozwalałyby na jednoznaczną ocenę samodzielności pracy uczniów.
02-587 Warszawa
ul. Wiktorska 30/32